Fakültemizin 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Genel
Kurul Toplantısı Fakülte Dekanımız Prof. Dr. İsmail BULUT başkanlığında 19.09.2024
tarihinde Prof. Dr. Fuat SEZGİN Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Toplantıya Toplantıya
Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Halil İbrahim ŞİMŞEK, fakültemiz dekanı
Prof. Dr. İsmail BULUT, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Yunus ÖZTÜRK, Dr. Öğr.
Üyesi M. Hicabi SEÇKİNER, bölüm başkanları ve akademik personel iştirak etti.
Öğrenci temsilcisi
Büşra Muhammed Yusr önceki toplantıda dile getirilen hususların dekanlık
tarafından gerçekleştirilmesinden dolayı teşekkür ederek öğrencilerin yeni öneri
ve taleplerini sundu:
● Dönem başında yeni öğrencilere üniversite tanıtım
eğitimi verilmesi
● Sınav haftasının daha uzun bir sürece yayılması
● Lisans ve lisansüstü öğrenci paneli ve sempozyumlarının tertip
edilmesi
●
Ubys sistemindeki eksiklerin giderilmesi
●
Kulüp faaliyetlerinin artırılması
●
Mezuniyet sonrası mesleki tercih ve gelişime yönelik eğitim öğretim ve
etkinliklerin yapılması
Dekanımız Prof. Dr.
İsmail BULUT’un eğitim öğretim döneminin hayırlı olması temennisi ile devam
eden toplantıda kurumsal kapasite, akreditasyon, altyapı çalışmaları, cami
inşaatı, eğitim-öğretim, ar-ge, toplumsal katkı ve uluslararasılaşma başlıklı
gündem maddeleri ele alınarak aşağıdaki değerlendirmelerde bulunuldu:
● Öğretim üyesi atamaları ve
görevlendirmelerde rektörlük tarafından yürütülen performans odaklı
süreç yönetimi ile hareket edildiği,
●
Fakültemiz akreditasyon
sürecinde tüm personelin gayret gösterdiği bu sayede ülkemizde bir ilk olarak
üç yıllık akreditasyon belgesi alındığı,
● Fakültemize verilen Bilimsel Teşvik Ödülünün ile
idari bina girişinin düzenlenecegini,
● Otoparkta bulunan eşyaların kaldırıldığı, bu alanın
otopark olarak kullanıma sunulduğu,
● Toplantı odası, konferans salonu ve sınıfların
altyapısının iyileştirilerek öğretim elemanları ve öğrenciler için daha hazır hale
getirildiğini bildirdi.
● Tasarruf tedbirleri kapsamında kağıt kullanımının
kaldırılması gerektiğini tüm personelin taleplerini UBYS destek modülü
aracılığıyla iletmeleri gerektiği,
● Fakültemiz uygulama camisinin inşaatının devam
ettiğini, personelimizin ve çevremizdeki tanıdıklarımızın desteklerinin çok
önemli olduğu,
● yeni müfredatın tüm
paydaşların katılımlarıyla hazırlandığı iletilen önerilerin dikkate alındığı
● Yeni Müfredata Üniversite
Hayatına Uyum dersi konulduğu, bunun öğrencilerimizin öğretim gördükleri sürede
ve mezun olduklarında kendilerine çok önemli bir katkı sağlamasının
hedeflendiği,
● Yeni eğitim-öğretim
döneminde devamsızlıkların PingPong uygulaması üzerinden online olarak
yapılacağı, bu sayede karışıklıkların ve zaman israfının önüne geçileceği
bildirdi.
● Derslerde öğretim
elemanlarının alternatif ölçme yöntemleri kullanmalarının faydalı olacağı, bununla
ilgili eğitimlerin düzenlenebileceği belirtildi.
● Araştırma yöntemleri
dersinde öğretim elemanlarının öğrencileri proje hazırlamaya teşvik etmesinin
faydalı olacağı,
● Fakültemiz dergisinin akademik
dergiler arasındaki konumunun oldukça güçlü olduğu ve bunun devam ettirilmesi
gerektiği,
● Fakültemizin paydaşları
ile etkinlikler planlamasının ve yapılacak bazı etkinliklerin öğrenci
kulüplerinin işbirliği içerisinde yapılmasının faydalı olacağı,
● 3-4 Ekim tarihleri
arasında Din ve Coğrafya Sempozyumu yapılacağı, öğretim elemanlarımızın
katkılarının beklendiği bildirildi.
● Fakültemizin başarı sırasının daha iyi olabileceği, bunun için
fakültemizin tanıtımının yapılması ve özellikle sosyal medya tanıtımlarının iyi
planlanması değerlendirmelerinde bulunuldu.
Dilek ve temennilerde söz alan
Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Halil İbrahim ŞİMŞEK, dönem içi
sınavlar için sınav haftası olmayacağını, ara sınav için ölçme
değerlendirmelerin ders sırasında yapılacağını, sınavların alte ölçme
yöntemleri ile yapılabileceğini, bunun da dönem başında dekanlığa ve
öğrencilere duyurulması gerektiğini bildirdi.
Dilek ve temenniler kısmında öğretim elemanlarımız
tarafından bağıl değerlendirme sisteminin işleyişi, toplumsal katkıya yönelik
faaliyetlerin artırılması, dersliklerdeki teknolojik imkanların artırılmasına
yönelik hususlar tartışılarak değerlendirildi.