Program Çıktıları
- Alanındaki klasik ve güncel kaynakları tanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Alanındaki temel bilgi, kavram, görüş ve bunların tarihsel süreçlerini açıklar.
- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim, din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel ve toplumsal dini sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlamlandırarak yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturur.
- Hitabet ve sözlü/yazılı iletişimde Türkçeyi doğru kullanır. Alanıyla ilgili klasik-modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapçayı ve (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) bir Batı dilini kullanır.
- Alanı ile ilgili faaliyetlere uygun eğitim-öğretim metotlarını ve teknolojik materyali seçer/geliştirir ve kullanır.
- Birey ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve eylemsel biçimlerini analiz eder.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve paylaşılması sürecinde bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Alanı ile diğer bilim alanları arasında ilişki kurarak bağımsız projeler yürütür veya bir ekip üyesi olarak projelerde etkin görev alır.
- İslam düşüncesindeki ekolleri/hareketleri tanımlar, ekollerin fikirlerini karşılaştırır, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz eder.
- Toplumun farklı inanç ve dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler) kişilerin topluma kazandırılması ve rehabilitasyonlarına yönelik gönüllülük/sosyal sorumluluk çalışmaları yürütür.
- Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
- Milli, manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol model olur.
- Sistematik, tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yeteneğini değişen hayata ve yeniliğe uyumlu şekilde kullanır.
(Önceki) Program Çıktıları
- Alanındaki klasik ve güncel kaynakları tanır ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Kur'an-ı Kerim'i okuma, anlama ve öğretme becerisine sahip olur.
- İlahiyat alanında temel bilgi, kavram, görüşleri ve tarihsel süreçleri kavrar ve yorumlar.
- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim, din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
- Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır ve yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturur.
- Doğru düşünme ve akıl yürütme yeteneği ile toplumun farklı inanç ve dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler) kişilere yönelik rehberlik yapar.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) Arapçayı ve bir batı dilini kullanır.
- Modern eğitim-öğretim metotları ve teknolojik materyali alanı ile ilgili faaliyetlerde kullanır.
- Türk-İslam tarihini bilir ve İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirir.
- Felsefe ve din bilimleri alanında ekoller, kuramlar ve meseleleri kavrar.
- Birey ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve eylemsel biçimlerini analiz eder.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması sürecinde bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sistematik, tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir, disiplinler arası bakış açısıyla değerlendirme yapar.
- Milli, manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol model olur.