Program Amaçları
- Araştırma
ve geliştirme kapsamında din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında ihtiyaç
duyulan kuramsal ve uygulamalı bilgiler üretmek.
- Bireysel
ve toplumsal dini ve ahlaki sorunlara çözüm önerileri geliştirmek.
- Din-birey-toplum
ilişkilerini anlamlandırma yeteneği kazandırarak yaşam boyu öğrenme felsefesi
oluşturmak.
- Toplumun
farklı inanç ve dezavantajlı bireylerine yönelik rehberlik yapmak.
- Birey
ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve
eylemsel biçimlerini analiz etmek.
- Milli,
manevi, bilimsel, kültürel ve toplumsal etik değerleri kazandırmak ve bu
değerlerin uygulanmasında rol model geliştirmek.
Programa Özgü Ölçütler
- Kur'an-ı
Kerim'i okuma, anlama ve öğretme becerisine sahip olur.
- Alanındaki
klasik ve güncel kaynakları tanır ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve
uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İlahiyat
alanında temel bilgi, kavram, görüşleri ve tarihsel süreçleri kavrar ve yorumlar.
- Sistematik,
tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir,
disiplinler arası bakış açısıyla değerlendirme yapar.
- İlahiyat
alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim,
din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
- Alanında
edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel, toplumsal hatta küresel
nitelikli sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara
dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
- Doğru
düşünme ve akıl yürütme yeteneği ile toplumun farklı inanç ve dezavantajlı
grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler)
kişilere yönelik rehberlik yapar.
- Alanı
ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması sürecinde bilimsel,
kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Modern
eğitim-öğretim metotları ve teknolojik materyali alanı ile ilgili faaliyetlerde
kullanır.
- Milli,
manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol
model olur.
- Din-birey-toplum
ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır ve
yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturur.
- Birey
ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve
eylemsel biçimlerini analiz eder.
- Türk-İslam
tarihini bilir ve İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini
geliştirir.
Program Yeterlikleri
- Alanındaki
klasik ve güncel kaynakları tanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Alanındaki
temel bilgi, kavram, görüş ve bunların tarihsel süreçlerini açıklar.
- Alanında
edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim, din
hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel ve toplumsal dini sorunları tanımlar, analiz
eder, araştırmaya ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Din-birey-toplum
ilişkilerini doğru bir şekilde anlamlandırarak yaşam boyu öğrenme felsefesi
oluşturur.
- Hitabet
ve sözlü/yazılı iletişimde Türkçeyi doğru kullanır. Alanıyla ilgili
klasik-modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapçayı ve (Avrupa Dil Portföyü
B1 genel düzeyinde) bir Batı dilini kullanır.
- Alanı
ile ilgili faaliyetlere uygun eğitim-öğretim metotlarını ve teknolojik
materyali seçer/geliştirir ve kullanır.
- Birey
ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve
eylemsel biçimlerini analiz eder.
- Alanı
ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve paylaşılması sürecinde
bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Alanı
ile diğer bilim alanları arasında ilişki kurarak bağımsız projeler yürütür veya
bir ekip üyesi olarak projelerde etkin görev alır.
- İslam
düşüncesindeki ekolleri/hareketleri tanımlar, ekollerin fikirlerini
karşılaştırır, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz eder.
- Toplumun
farklı inanç ve dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve
yaşlılar, dul ve yetimler) kişilerin topluma kazandırılması ve
rehabilitasyonlarına yönelik gönüllülük/sosyal sorumluluk çalışmaları yürütür.
- Sorumluluğu
altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri
planlar.
- Milli,
manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol
model olur.
- Sistematik,
tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yeteneğini değişen hayata ve yeniliğe
uyumlu şekilde kullanır.
(Önceki) Program Yeterlikleri
- Alanındaki
klasik ve güncel kaynakları tanır ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve
uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Kur'an-ı
Kerim'i okuma, anlama ve öğretme becerisine sahip olur.
- İlahiyat
alanında temel bilgi, kavram, görüşleri ve tarihsel süreçleri kavrar ve
yorumlar.
- İlahiyat
alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim,
din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
- Alanında
edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel, toplumsal hatta küresel
nitelikli sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara
dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
- Din-birey-toplum
ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır ve
yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturur.
- Doğru
düşünme ve akıl yürütme yeteneği ile toplumun farklı inanç ve dezavantajlı
grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler)
kişilere yönelik rehberlik yapar.
- Alanıyla
ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı
olarak ifade edebilecek düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde)
Arapçayı ve bir batı dilini kullanır.
- Modern
eğitim-öğretim metotları ve teknolojik materyali alanı ile ilgili faaliyetlerde
kullanır.
- Türk-İslam
tarihini bilir ve İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini
geliştirir.
- Felsefe
ve din bilimleri alanında ekoller, kuramlar ve meseleleri kavrar.
- Birey
ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve
eylemsel biçimlerini analiz eder.
- Alanı
ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması sürecinde
bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sistematik,
tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir,
disiplinler arası bakış açısıyla değerlendirme yapar.
- Milli,
manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol
model olur.