Program Çıktıları |
İAA Çıktıları |
||
PY-1 |
Alanındaki klasik ve güncel kaynakları tanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
İAAÇ-10 |
İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum ve analiz yapar. |
PY-2 |
Alanındaki temel bilgi, kavram, görüş ve bunların tarihsel süreçlerini açıklar. |
||
PY-3 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; araştırma, eğitim öğretim, din hizmetleri ve topluma hizmet alanlarında kullanır. |
İAAÇ-1 |
İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. |
PY-4 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, bireysel ve toplumsal dini sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
İAAÇ-3 |
Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. |
PY-5 |
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlamlandırarak yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturur. |
İAAÇ-6 |
Kendini motive edebilme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, zaman yönetimi, kendini sürekli yenileme becerisi ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir |
PY-6 |
Hitabet ve sözlü/yazılı iletişimde Türkçeyi doğru kullanır. Alanıyla ilgili klasik-modern metinleri anlayabilecek düzeyde Arapçayı ve (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde) bir Batı dilini kullanır. |
İAAÇ-5 |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü/yazılı etkin iletişim/hitabet kurma ve anlatım becerisine sahiptir. |
PY-7 |
Alanı ile ilgili faaliyetlere uygun eğitim-öğretim metotlarını ve teknolojik materyali seçer/geliştirir ve kullanır. |
İAAÇ-2 |
İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanır. |
PY-8 |
Birey ve toplum hayatında dinin önemini, dini inanç ve yaşantıların düşünsel ve eylemsel biçimlerini analiz eder. |
|
|
PY-9 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve paylaşılması sürecinde bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
PY-10 |
Alanı ile diğer bilim alanları arasında ilişki kurarak bağımsız projeler yürütür veya bir ekip üyesi olarak projelerde etkin görev alır. |
İAAÇ-4 |
Bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PY-11 |
İslam düşüncesindeki ekolleri/hareketleri tanımlar, ekollerin fikirlerini karşılaştırır, nesnel ve eleştirel bakış açısı ile analiz eder. |
|
|
PY-12 |
Toplumun farklı inanç ve dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler) kişilerin topluma kazandırılması ve rehabilitasyonlarına yönelik gönüllülük/sosyal sorumluluk çalışmaları yürütür. |
İAAÇ-8 |
Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
PY-13 |
Sorumluluğu altındakilerin kişisel ve mesleki alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. |
|
|
PY-14 |
Milli, manevi ve ahlaki değerleri bilir ve bu değerlerin toplumda uygulanmasında rol model olur. |
İAAÇ-7 |
Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle bilimsel ve ahlaki değerlere uygun olarak kullanır. |
PY-15 |
Sistematik, tutarlı, eleştirel ve yaratıcı düşünme yeteneğini değişen hayata ve yeniliğe uyumlu şekilde kullanır. |
İAAÇ-9 |
Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. |